״וֶהְיֵה, בְּרָכָה״ – כְּהַבְרָכָה
בפרשת לֶךְ-לְךָ, מְבֹרָךְ אַבְרָהָם אָבִינוּ
במילים: ״וֶהְיֵה, בְּרָכָה״
רש״י אומר על ״וֶהְיֵה, בְּרָכָה״:
״הַבְּרָכוֹת נְתוּנוֹת בְּיָדְךָ ;
עַד עַכְשָׁו הָיוּ בְיָדִי, בֵּרַכְתִּי לְאָדָם וְנֹחַ,
וּמֵעַכְשָׁו אַתָּה תְבָרֵךְ אֶת אֲשֶׁר תַּחְפֹּץ ״
(בראשית רבה).
״וּמֵעַכְשָׁו אַתָּה תְבָרֵךְ״ – וּמֵעַכְשָׁו אַתְּ תְּבָרְכִי
מעֶצֶם הֱיוֹתֵךְ בְּהַכָּרָה לקִיּוּם
חֹם לִבֵּךְ נוֹכָח בטוֹב שבּוֹ לָתֵת
כִּי אָז
״וְתָּבוֹא עָלֶיהָ הַבְּרָכָה…
….וְתִּמְשֹׁךְ בְּרָכָה עוֹד״ (ימימה, ז״ל) .
״…וְתִּמְשֹׁךְ בְּרָכָה עוֹד״ – תַּגְדִּיל אֶת הִתְפַּשְּׁטוּתָהּ
כְּפִי שעוֹשֶׂה החַקְלָאִי במְלֶאכֶת הֲהַבְרָכָה.
מְלֶאכֶת ההַבְרָכָה:
״שמטמין גוף האילן כולו בארץ
שכופף אמצעית הגפן בקרקע ומכסה אותה באמצעיתה,
וכשנשרש באמצעיתה חותכים עיקר הראשון ונעשו שתי גפנים ״
(רשב"ם בבא בתרא).
שֶׁנִזְכֶּה לְהִתְבָּרֵךְ בְּ-וֶהֱיִי בְּרָכָה