fbpx

חיפוש חופשי  של מאמרים ווידאו

״אֶֽהְיֶ֤ה כַטַּל֙ לְיִשְׂרָאֵ֔ל יִפְרַ֖ח כַּשּֽׁוֹשַׁנָּ֑ה…״ (שבת שובה – הושע יד-ו)

חפשו קבוצת לימוד עם

מאמרים נוספים של המורה

תמונה-פרשת-בלק-במדבר.001
שִׁנּוּי מָּקוֹם וְשִׁנּוּי כִּיּוּן הָרְאִיָּה הַמְּשַׁנִּים אֶת טִיב הָרְאִיָּה
לימוד מפרשת בלק
מלאכה-פייס-שבת-שירה.001
שבת שירה
שירתה של ימימה, זצ״ל.
תמונה-של-אשה-עוזרת.001
״וְשָׁם אִשָּׁה גְדוֹלָה״ (מתוך ההפטרה של פרשת וירא - מלכים ב - פרק ד’) על חשיבותה ומשקלה של העשייה
חשיבותה של העשייה, הבנת מידתה, הבנת משקלה.
אתר-המכון-סכך-תשפ״ה.001
הקשר בין ידיעה לבין ראייה - גבולות גובה סכך הסוכה
ראיית גבולות הדבר

ללמוד מטיפת טל היורדת משמים, על תוצאות פעילות הנעשית בנאמנות ובהתמדה.

״אֶֽהְיֶ֤ה כַטַּל֙ לְיִשְׂרָאֵ֔ל יִפְרַ֖ח כַּשּֽׁוֹשַׁנָּ֑ה…״ (שבת שובה – הושע יד-ו)     

 

״בְּרָכָה בָּרוּחָנִי זֶה טַל״  (ימימה, זצ״ל)

 

כְּשֶׁאוֹצְרוֹת טְלָלִים נִפְתָּחִים בַּשָּׁמַיִם,

יוֹרֶדת טִפַּת טַל מֵגִּנְזֵי רָקִיעַ עֲרָבוֹת 

מְנִיחָה עֲגַלְגַּלּוּת גּוּפָה, בְּרַכּוּת, עַל עָלֶה שׁוֹשַׁנָּה

מַסְפִּיגָה לַחוּתָהּ הַזַכָּה 

לְהַרְווֹתָה, לְהַפְרִיחָה.

לְעוֹלָם תַּתְמִיד טִפַּת טַל, נֶאֱמָנוּתָהּ  

הַמַּרְוָה תִּהְיֶה לִבְרָכָה.

 

מַרְאֶה גּוֹנָהּ הַמַאֲדִים שֶׁל הַשׁוֹשַׁנָּה, נִיחוֹחַ רֵיחָהּ  

מֵשִׁיב הַנֶפֶשׁ, יְעוֹרֵרוּ דַּעַת הַרְדוּמָה

לְהַכִּיר בְּיָפְיָהּ שֶׁל מַלְכוּת שָּׁמַיִם הַמִתְגַּלָּה מוּל עֵינֶיהָ

תָּשׁוּב נָפְשָׁה – תַּפְנֶה לִיבָּה, מַעְלָה,

בְּהוֹדָיָה.

מיכל חכמוב -מדריכה

 

 

"והציץ באותן החוחין וראה בו שושנה אחת של ורד נטלה והריח בה ושבת נפשו עליה" 

(ויקרא רבה, פרשה כ"ג, סימן ג')

 

אמר ר' אבון: מה שושנה זו, יצא טל והיא מפרחת – כך ישראל" 

(שיר השירים רבה ב, ט). 

 

מתוך מאמר שכתב פרופ’ אבי אלקיים, 

הנקרא: כְּשׁוֹשַׁנָּה בֵּין החוחים – 

סוד השושנה כתמונת כל התמונות במדרשי הזוהר.

 

״לא בכדי בחרו עורכי הזוהר לפתוח את החיבור הגדול בדרשה על פרח דווקא,

 כי היא באה לרמוז על מהלך עמוק יותר היורד לשיתין של הזוהר: 

פרח השושנה הוא חותם צפון, הנושא בשלושה עשר עלי הכותרת שלו 

ובחמשת עלי הגביע שלו ידע סודי, של סוד המדרגות הנקשרות בסוד הייחוד, 

פרח המסמל את התפתחות הרוחנית, 

עת האור האלוהי מפזז על עלי כותרתו, 

את הטרנפורמציה של היחיד המטהר, 

את הדחף כלפי האור האלוהי, 

את המפתח הפותח את שער הרזים לחביונו של עולם, 

אל לב לבו של המסתורין 

״זֶה הַשַּׁעַר לַה' וַדַּאי, דְּאִי לָא יֵיעוּל בְּהַאי תַּרְעָא לָא יֵיעוּל לְעָלְמִין.״ 

(זוהר ח״א ז. ע״ב)

מי שיכנס לעולם הספירות בשער השושנה ייכנס, בשער הנקבה ייכנס, 

היא הַאַסְפַּקְלַרְיָה המאפשרת לחוזה החזיונות לראות עין בעין 

את הציורים והאורות של עולמות הנסתר 

שציירו מחברי מדרשי הזוהר באחדותם המלאה.״

 

 

 

 

 

 

אהבתם את הפוסט? שתפו חברים >>