רגש כלפי הקיום- ״אִם-לֹא תִשְׁמְעוּ וְאִם-לֹא תָשִׂימוּ עַל-לֵב לָתֵת כָּבוֹד…״ (מלאכי פרק ב)

״אִם-לֹא תִשְׁמְעוּ 
וְאִם-לֹא תָשִׂימוּ עַל-לֵב לָתֵת כָּבוֹד…״
(מלאכי פרק ב)
קשב ולב.
רושמת לפני מה זה אומר
לתת כבוד כלפי הקיום.
מהי הבנת רגש כלפי הקיום האישי
ורגש כלפי קיומו של האחר,
כדי שאוכל לשים אותן
כחותם על ליבי.
הן תהפכונה ממצב
של מילים רשומות כהבנה,
למצב של רגש קיים הנושא הבנה,
הממלא את חדרי הלב.
חדרי הלב מתמלאים בהבנה
כתוצאה מפתיחות הלב.
פתיחות, משמע, נוצר פתח המאפשר מעבר
מאפשר מעבר להבנה להיות זורמת
ונספגת ברגש.
פתיחות הלב, משמע, מעברים פתוחים.
האם הלב האישי תמיד נמצא בפתיחות?
בהיותי ממשיכה להיות לומדת
המתמידה בלימוד יום יום,
דרך היותי קשובה
אל הנמצא בלב האישי שלי,
מגלה עד כמה עלי לחזור
ולרשום לפני שוב ושוב
מהי הבנת רגש כלפי קיומי
והבנת הרגש כלפי קיומו של האחרֿ,
כדי שלפחות לא אשגה
ומילותי היוצאות מפי
לא תפגענה בלב של השני
ותגרומנה צער וכאב,
חס ושלום.

קראתי בספר המשכיל,
(חיבור יהודי צרפתי בלתי ידוע מסוף המאה הי״ג)
על מהי פתיחת הלב:
״…..ובאמצעית הלב, יש חדר גדול
המקבל את רוח שכל עץ הדעת
ושותין ממנו שאר החדרים כולו.
נסתם חדר אחד או שניים
נסתמים ממונים עליהם…
…ובזמן שהחדר האמצעי כולו סתום
ואין הרוח יכול להתפשט
מתמלא המוח עשן ומשתטה.״
מכאן שפתיחת הלב,
היינו פתיחת חדרי הלב
כדי שהלומד יהיה מסוגל
להבין יותר עיניינים מתלמודו.
מיכל חכמוב – מדריכה
054-6262761

רוצה לקרוא עוד מלאכות?

היכנס לדף ״חדר מלאכה״ של המכון ותוכל להינות מעוד מלאכות של תלמידים, מדריכים ויוצרים. לחדר מלאכה

תוכלו להשאיר פרטים ולקבוע איתנו פגישה

גם ZOOM הולך…