כלי חשוב בלימוד- להעלות על הכתב

אחד הכלים החשובים שכדאי מאד להשתמש בהם 
בלימוד, הוא הכתיבה. 
כלומר, להעלות על הכתב את הבנותנו האישיות. 
לכתוב אותן לכתוב, לכתוב, לכתוב 
ולא רק לומר אותן בעל-פה. 

מה התועלת שבכתיבת המלאכה? 
פעולת החשיבה הופכת להיות ממוקדת. 
ההתייחסות לנושא אותו אנחנו בוחנות, בודקות, נ
נעשית באופן ענייני ובכך אין פיזור חשיבתי 
הקופץ מדבר לדבר. 

הכתיבה מאפשרת גם לחזור אל הכתוב 
ולבחון אותו פעם נוספת 
גם כדי להוסיף עליו, או לגרוע ממנו, 
מה שלא מתאפשר בדיבור, 
כי המילים עפות להן מתפוגגות באוויר 
ונשכחות. 

כמובן שככל שהכתיבה חוזרת ונשנית זה עוזר 
להשריש את ההבנות האישיות 
ובכך לחזק את ההכרה.

המעניין הוא שיש תלמידות שאינן כותבות. 
הן יכולות להגיע לשיעור ולומר בעל-פה את אשר יש להן לומר, 
אך מלאכה בכתב אינן עושות. 
הן גם מעידות על עצמן כמתקשות בכתיבה.
אולי זה נובע משום הצורך שהכתיבה 
תהיה ״ממש מושלמת״. 
אולי גם כי הכתיבה דורשת סוג של איסוף עצמי, 
יגיעה, כדי לעשותה, 
או כפי שאמרה אחת מתלמידותי: 
כן, יש כאן פעולה - פעילות חשיבתית הדורשת יגיעה. 
ויגיעה דורשת איסוף כוחות. 
האם לעתים אנחנו עצלות? גם זה יתכן.  




רוצה לקרוא עוד מלאכות?

היכנס לדף ״חדר מלאכה״ של המכון ותוכל להינות מעוד מלאכות של תלמידים, מדריכים ויוצרים. לחדר מלאכה

תוכלו להשאיר פרטים ולקבוע איתנו פגישה

גם ZOOM הולך…