לֵב הָאִשָּׁה
באחד מהשיעורים הראשונים שהועברו בקבוצה שבה למדתי,
ניתן בחומר הלימוד על לֵב האִשָּׁה.
(לֵב הָאִשָּׁה – הרי למדנו בקבוצה של נשים.)
כשבחלק מסוים מהשיעור דובר על לֵב הָאִשָּׁה הכואב, כתוצאה מעזיבה, נטישה,
בעקבות דבריה של אחת הלומדות.
ניתנה התייחסות לתפיסת האִשָּׁה את מהות היחסים שבינה לבין בן זוגה,
כדי לעורר אותה לבנות קשר זוגי בריא ולא קשר המושתת על תלותיות,
המביא סבל, כאב לב, פגיעות רבה, בכי ועצבות.
הסיבות להיותו של הלב בסבלו, כאבו, בעצבותו, יכולות להיות רבות,
אך כדאי ללומדת להכיר חלק מן התפיסות הנמצאות מקובעות במחשבתה,
היכולות להשפיע על מצב הלב שלה ומכאן על טיב יחסיה בבית עם בן זוגה.
אחת מן התפיסות, למשל,
אשה הבטוחה שבן זוגה הוא הרכוש שלה והוא שייך לה לכל החיים
היא חושבת שהיא יכולה לשלוט בו, ברגשותיו, בהבנתו, במעשיו,
רוצה לקבוע לו מה יהיה טיב הרגש שלו כלפיה ואייך הוא אמור להביע את רגשותיו אליה.
לוּ היתה מבינה שלעולם אין לה את היכולת לקבוע לוֹ
ולאף אדם להרגיש את אשר היא רוצה שירגיש,
כי אז היתה יכולה לבנות יחסי זוגיות בריאים ותקינים, שאינם נבנים על תלותיות, שתלטנות,
רכושנות המחייבת הכופה את רצונה על בן הזוג באופן בלתי אפשרי.
מדובר כאן על הקשר בין מצב לב הָאִשָּׁה לבין מידת הרצון שלה.
ככל שהיא תלמד לתת את מידה נכונה לרצון שלה האישי,
תדע למתן את רצונותיה – לא להפריז ברצון
במקום שאין ביכולתה לקבוע, כך יחסך ממנה כאב לב וסבל רב.
כדאי גם לתת את הדעת על אייך נראית פעילותה של הרכושנית, השתלטנית,
הטרודה רבות בפעילות של חיפוש אחר מעשיו של בן זוגה.
עסוקה במחקר על אשר קורה בחייו של אדם אחר ולא בחייה שלה.
עם מי הוא דיבר, על מה הוא דיבר וכמה הוא דיבר, היכן הוא היה ומה הוא עשה.
היא פועלת כאילו היא סוכנת סמויה בשב״כ, הטורחת להפעיל מעקב צמוד אחר צעדיו.
כמה זמן הוא מדבר עם השכנה שפגש למטה. על מה יש להם כבר לדבר?
העיניים המתגלגלות שלו הרצות לכל עבר כשמגיעים למקום מסוים
כשנמצאות בו גם נשים נאות. ההתחנחנות שלו, מגעילה.
אייך הוא מתרפס בפני אחת מהנשים, (המעצבן הוא שהיא גם מאד יפה)
כשהוא עומד ליד בר המשקאות. מה תרצי לשתות? הוא שואל אותה במתק שפתיים
והיא עונה לוֹ בצחקוק פייתני תוך שהיא מסיטה את ראשה הצידה.
גועל נפש של פלרטטנות.
מה איכפת לְךָ מה היא רוצה לשתות. מה זה עניינך. היא יכולה לדאוג לעצמה.
אתה הרי אמור להיות לידי, לא לזוז ממני, לא לדבר עם אף אחת ולא לפזול לצדדים.
זה מן המעט הנמצא באותו זמן במחשבתה
ולא אוסיף לתאר מה בכוונתה לעשות לה ולוֹ, לוּ רק הייתה יכולה.
השקעת מאמץ הגובה ממנה מחיר באיבוד כוחותיה, כוחות הגוף והנפש,
מעצם הבדיקה היום יומית אחר מעשיו של בן הזוג
עיסוק היוצר סבל רב בעיקר לה, לְלֵב האִשָּׁה,
כשהיא נותרת בתחושה של אומללות, של בדידות,
תחושה של היותה אשה דחויה, נעזבת.
רכושנות, שתלטנות, גם חשדנות מתמדת כתוצאה מהיותה בחוסר אמון כלפי בן הזוג,
חוסר אמון ההורס כל חלקה טובה, בוודאי חוסם אפשרות ליצירת קירבה,
חוסם כניסה לאהבה מלהימצא בחיהם.
חוסר אמון הנמצא שולט ביחסיהם של בני הזוג,
משום שהיא הנושאת חוסר אמון כלפי עצמה, כלפי יכולותיה,
אינה בוטחת ביכולותיה שהתברכה בהן, אינה מאמינה במה שהיא נושאת.
תדע הלומדת שאם ברצונה להבריא את מערכת הזוגיות שלה,
עליה ליצור ולחזק את האמון בכוחותיה, ביכולות הקיימים בה.
תודה.
מיכל חכמוב – מדריכה