050-3344666

ואהבת לרעך כמוך

דפוס אילן

23:24 (לפני 7 דקות)

אהרן
שלום לך אהרון, אתה חבר יקר לי, באותה המידה שאתה ממתין באורך רוח לתשובתי אני מוצא את עצמי
ממתין באורך רוח לתשובתך.
לגבי המלאכה שלי, צדקה חסד משפט בחרת להתמקד במשפט שטרד את מנוחתי, והיה בידך את הנותר להשלמה, כלומר
החלק שהיה חסר לי להבין את המשפט במלואו, המורה שלנו טוען שמשפטי המפתח הם אמוניים נושאי מוחלטות, ואני מסכים
ולא מסכים. איך יתכן ? אני מסכים כי אני מבין שאני לא מבין את כל משפטי המפתח במלואם.
אינני מסכים, להאמין או להחליט בנושא כלשהוא לפני שהבנתי אותו במלואו.
משולש הבסיס שלנו  : בית, פרנסה, משפחה.
כשאני שואל שאלה כלשהיא את המורה או אותך שמתי לב שבו זמנית אני שואל את עצמי את אותה השאלה.
הבית הוא מקום בו אני לומד ולמד, בו אני מקיים זוגיות תקינה, מקום בו החלטתי לא להפעיל את העומס בי

בשום מקרה ובשום צורה וזה אפשרי !!
פרנסה: נכון משמיים פרנסה, ומשמיים רוצים שאני אהיה אחראי, נאמן, מאמין אראה את הטוב, אפעל טוב, ואכלכל
את בת זוגתי ואת ילדי האהובים, וצריך לעבוד ולפרנס בכדי להחזיק בית.
משפחה : אהובת ליבי, ילדים, אחים, חמותי שתהיה בריאה, גיסי שהוא יקר לליבי.
למדנו חלק מרתק בו המורה שאל מהי שגרה, ואף לא תלמיד אחד התקרב לתשובה
והתשובה היא שגרה היא הבסיס להתפתחות, כתשעים אחוז ויותר מהמתרחשים בחיים קורים
בזמן של שגרה, והיתר מתרחשים מתפרצים לחיינו. במילה שגרה נחבאת אל הכלים, המילה רגש, וגם המילה גשר.
כל אדם מצויד בכל הדרוש לנתינת הרגש הדרוש לקיומו.
אהבה עצמית היא בסיס ששכחתי את קיומו, ולימודי חשיבה הכרתית הבהירו לי עד כמה זה חשוב לאהוב את עצמי
ומכיוון שאני אוהב את עצמי אני אוהב אותך לדוגמא, אתה מעורר בי את נפש לראות עוד ועוד חלקים,
לחלוק איתך הבנות. אני אוהב את עצמי לכן אני רוצה להיות נאהב שאהובתי ובני משפחתי יאהבו אותי, כשאני שרוי במהות
וטוב לי בבית אין חילוקי דעות אין מריבה יש הרמוניה, זרימה, שמחה, אני נותן רגש לעצמי.
כדי להתפתח בנתינה יש צורך בצד מקבל.
משפט מפתח נפלא שאני מסכים איתו והוא מובן לי במלואו
קבלתי את נתינתך הוא נתינתי אליך. בחודש השני ללימודי חשיבה הכרתית ניגשתי אל המורה שלנו לשלם לו עבור
הלימודים, והוא פתח את כפות ידיו והושיט לי אותן לקבל את הכסף. ואף פעם לא שילמתי כסף למי שהושיט את ידיו כך.
ולא הבנתי, עבר שבוע וחשבתי שהבנתי ניגשתי אליו בתחילת השיעור ואמרתי לו, הבנתי מדוע הושטת את כפות ידיך
קבלתי את נתינתך הוא נתינתי אליך, והוא לא אמר דבר.
עברו עשרה חודשים וההבנה שלי הפכה לפעילה יותר, וניגשתי אליו לשלם לו ואמרתי לו כך, אני משלם לך כסף עבור זה שאתה טורח ומגיע לכאן ללמד אותי, אני משלם לך עבור זמנך לא עבור הנתינה שלך, אין בידי מספיק כסף לשלם לך עבור הנתינה שלך.
וזה המקום לציין משפט מפתח נוסף, נתינה על נקי היא ללא תמורה וכמידתו של המקבל, כאן הוא ענה לי ואמר, נכון מדובר כאן בפדיון נפש, ואני עדיין לא מבין כיום למה הוא התכוון, אבל אני אדע בהמשך תחילת הדרך, השואל שאלתו ולא השיב לעצמו, כאילו לא שאל ואני אשאל אותו בנושא בהקדם האפשרי.
נתינה וקבלה הם שני הצדדים של המטבע, האחד לא מתקיים ללא השני. 
המקום שלנו מול קושי מתפתח מתמקד בדיבור ובקשב.
כאשר אני פוגש את הקושי דרך העומס, אני חווה סבל, כאשר אני פוגש את הקושי דרך השיעור,
אני חווה אתגר התפתחות ושמחה.
לפני לימודי חשיבה הכרתית, בשגרת היום יום, במעברים בין העבודה לבית, היתי חוזר הביתה עמוס לעייפה
כועס, נרגן, מתוסכל, עצבני, וחוויתי סבל, וזה התבטא בקשב לקוי (לא היה קשב) וטון דיבור צורמני.
נכון להיום, לאחר הניסים והנפלאות שאני חווה בחשיבה הכרתית, הדיבור שלי אל אהובתי וילדי הוא רך ונעים שקט ורגוע
והקשב הוא קשב נקי, לא במטרה לתכנן מה אני עונה, פשוט קשב נקי. וכן זאת טרחה לחיים שלמים, אמרה ימימה.
שעורי בית:
בחלק רשום “ויש הדיוק שנרמז כאן כדיוק מתאפשר מתוך הבנה הנפתחת גם לפני הכרה פעילה לאותם התיחומים בין החלקים”
תדר דיוק, שונה מתדר מוחלט, דיוק מתפתח, בכדי שאני אהיה מדוייק יותר אני זקוק להבנה מתפתחת.
וגם אתה אהרון מספק לי הבנה מתפתחת במהלך כתיבתי אליך אהרון, אני מארגן את מחשבותי, מתקן את מילותי, מחדד את אמונותי, מחפש מילים מדוייקות יותר…..מתאפשר לי לראות ברור יותר ובהיר יותר.
לגבי הכרה פעילה, לפני חשיבה הכרתית לא ידעתי וזה לא עניין אותי המושג הזה הכרה, כתוצאה מכך ההכרה בי היתה רדומה
ישנה, כשההכרה פעילה בי אני חש ערנות, חיות, תחילתה של שמחה.

המשכנו עם החלק של ימימה: “הרי במציאות היומיומית יש גם זה וזה ז”א אם הינך לא מדייק עוד למרות הלימוד והרי נאמר שהדיוק הוא לחיים שלמים ואז אין דיוק זה כזה ז”א כשהינך מדייק וחושב שמדייק יש לך עוד ללמוד איך לדייק ובכל זאת זה נקרא שאתה מדייק. כשהינך מדייק באמת לפי הבנתך זה נקרא דיוק וכשהינך לא מדייק זה נקרא לא מדייק ויש הדיוק שנרמז כאן כדיוק מתאפשר מתוך הבנה הנפתחת גם לפני הכרה פעילה לאותם התיחומים בין החלקים.”
כשאני לומד ולמד, מתמיד בלימודי חשיבה הכרתית נפתחת בי ההבנה ומתווספות לי הבנות חדשות, אני רואה את התמונה באופן יותר מדוייק, וגם אם אינני מדייק, אני אדייק בהמשך תחילת הדרך, כי יש בי הבנה פעילה רב מימדית בהכרתי הפעילה.
כשההבנה וההכרה שלי אינם פעילים אני לא מדייק ואמשיך לא לדייק, הדיוק תלוי בהבנה והכרה פעילים.

רוצה לקרוא עוד מלאכות?

היכנס לדף ״חדר מלאכה״ של המכון ותוכל להינות מעוד מלאכות של תלמידים, מדריכים ויוצרים. לחדר מלאכה