וְטַהֵר לִבֵּנוּ לְעָבְדְּךָ בֶאֱמֶת

וְטַהֵר לִבֵּנוּ לְעָבְדְּךָ בֶאֱמֶת – מתוך תפילת השבת.
ארבע מילות מהות עוצמתיות: טיהור, לב, עבודה, אמת.
ולבד מן המילים היפות, את כל המשפט עוטפת בקשה ותפילה לשם יתברך שיעלה בידינו ויתן בנו רצון של מהות ללכת בדרך של טיהור שיש בה עבודת השם אמיתית.
טיהור
ימימה דיברה על טיהור הלב, “דרך קשב מהותי לבדוק שארית בלב ורצונו של הלומד. אותה שארית, למעשה, כקליפה חוסמת..”
טיהור הלב הוא דרך חיי התלמיד, זוהי דרך של קשב פנימי ממוקד במהות וצפייה פנימה, לבדוק תמיד שארית, לא להיות שאנן, לחפש מיותר, לבדוק מהו הרצון האמיתי שלי, איך לגלות ולטהר את המיותר. למצוא את השיעור שמוצפן במיותר ולהפוך טומאה לקדושה. האמונה בקיומו של המיותר תבוא מתוך ענווה ומתוך רצון לטהר.
הלב, הלב הוא המנוע של הנפש. הוא המימד הרגשי שמניע את הרצונות כולם.
עבודה היא תפילה. “רְצֵה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ בְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, וּלִתְפִלָּתָם שְׁעֵה”מתוך תפילת שמונה עשרה.
תפילתי היא עבודת השם לשמה. עבודת השם מתוך ראייה אישית וגם מתוך הכרתי בכך שאני חלק מישות גדולה ממני ויש לי אחריות גם כלפיה- עם ישראל. מהר”ל בספרו נתיבות עולם, נתיב העבודה אומר “דבר זה כי התפילה היא להשלים את האדם מה שהוא חסר” ופה רואים קשר לדברי ימימה, אני מתפלל אל הקב”ה שיתן לי אמונה ורצון לראות את השיעור, שאוכל לראות את החסר ולהשלים אותו בשיעור שיש בו מהות. מבסס ומחזק את המימד האמוני שלי.
הראי”ה קוק, שמונה קבצים, חלק א’ קסח
כשהאדם מסתכל בעצמו ורואה את כחותיו הגשמיים והרוחניים, את כחות החיים שלו ושל המציאות כולה, ומכיר הוא בהכרה פנימית את העילוי הרוחני, האור העליון שבהויה, חודר ומבחין בטובה העצום של שפעת המציאות במקורה האלהי, מיד כל כחותיו מתחילים להיות כמהים לאותה האורה, והשלמות הכללית מטבעת את חותמה על נשמתו.

רוצה לקרוא עוד מלאכות?

היכנס לדף ״חדר מלאכה״ של המכון ותוכל להינות מעוד מלאכות של תלמידים, מדריכים ויוצרים. לחדר מלאכה

תוכלו להשאיר פרטים ולקבוע איתנו פגישה

גם ZOOM הולך…