הדרגתיות וחלקיות – ל״ג בעֹומֶר  – ״בְּנִי, דַּי לָעוֹלָם אֲנִי וְאַתָּה” (רשב״י)



ל״ג בעֹומֶר  - ״בְּנִי, דַּי לָעוֹלָם אֲנִי וְאַתָּה 
(רשב״י)

יש  אלה הטועים לחשוב שבהיותם לומדים 
חומר לימוד רוחני, כלשהו, 
כי אז הם נמצאים מתקיימים 
בדרגה רוחנית גבוהה - זו הימצאות בנדמה, באשלייתי.

התפתחות רוחניות, תתאפשר רק  
כשהלומד מקיים חיבור בין הבנת הרוחני הנלמד, 
לבין יישומה של ההבנה,  
בתוך המעשים הפשוטים ביותר 
במציאות היום יומית. 

ההתפתחות הרוחנית,
מושגת תמיד בהדרגה, בחלקיות  
בהתאם ליכולות ההבנה העכשוויות
של הלומד המיישם את הבנותיו 
דרך קיום הקשר בין קשב, מחשבה, לב,  
ברגע של דיבור ומעשה בתוך החייםֿ 
ובהתאם למצבים המשתנים.
הדגש בלימוד חשיבה הכרתית - הבנת החלקיות.

מה הקשר בין הבנת החלקיות שבהשגה רוחנית, 
לבין ל״ג בעומר?

ל״ג בעומר  - יום פטירתו של רבי שמעון בר-יוחאי 
ל״ג בעומר הוא גם היום שבו יצא מן המערה עם בנו 
לאחר שהייה של  12 שנים ועוד שנה אחת נוספת. 
(כתוב, בערוך השלחן, תצג, של״ג) 

ל״ג בעומר, שלאחר יציאתו מן המערה, 
הוא המועד שבו התחיל מהפך בהתיחסותו של רשב״י 
לקשר שבין התעלות רוחנית לבין מציאות החיים, המשתנה.  
מהתייחסות של דבקות בחשיבות התעלות רוחנית גבוהה, 
המושגת רק מקיום בלימוד תורה, 
שדבק בה הרשב״י בקנאות, קודם כניסתו למערה, 
לבין התיחסות שונה המשלימה 
עם הבנת הצורך האנושי בחיבור 
שבין הרוחני לגשמיות בחיי היום יום 
על קרקע המציאות.

לכן אומר רשב״י לבנו ״בְּנִי, דַּי לָעוֹלָם אֲנִי וְאַתָּה”. 
עתה, לאחר יציאתם מן המערה, 
הוא מכיר בצורך החומרי של בני האדם 
ומבין שלכל אדם מתאפשרת דרגת התעלות שונה
ומשתנה בהתאם למידת יכולתו החלקית
ומעלתו החלקית, כפי שהיא.

מיכל חכמוב -054-6262761

רוצה לקרוא עוד מלאכות?

היכנס לדף ״חדר מלאכה״ של המכון ותוכל להינות מעוד מלאכות של תלמידים, מדריכים ויוצרים. לחדר מלאכה

תוכלו להשאיר פרטים ולקבוע איתנו פגישה

גם ZOOM הולך…

    בואו נדבר

    בכמה דקות שיחה נוכל לברר האם הלימוד מתאים לכם ולענות לכל שאלה.  

    צלצלו אלי, כתבו ווטסאפ או מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם!

    בואו נדבר

    בכמה דקות שיחה נוכל לברר האם הלימוד מתאים לכם ולענות לכל שאלה.  

    צלצלו אלי, כתבו ווטסאפ או מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם!